Vi oplever i øjeblikket udfordringer med vores telefonsystem - Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt!
To beslagsmede gik i isolation
Publiceret:12. mar. 2020
Skrevet af: Jan Kristensen
Foto: Jan Kristensen
I løbet af corona-krisens første måned har to beslagsmede valgt to ugers frivillig isolation, fordi de fik en række symptomer på Covid19. Men ingen af dem er testet postive
I løbet af corona-krisens første måned har to beslagsmede valgt to ugers frivillig isolation, fordi de fik en række symptomer på Covid19. Men ingen af dem er testet postive - og begge er tilbage i staldene uden symptomer.
-Jeg har kun hørt om disse to eksempler fra branchen - og jeg synes, at disse smede har gjort det rigtige ved at følge anbefalingerne og frivilligt isolere sig i 14 dage, da de fik forskellige symptomer. Det har så vist sig at være almindelig influenza, siger Kjetil Nygaard Hansen, formand for beslagsmedeudvalget under TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Dansk Rideforbund anbefalede efter nedlukningen i Danmark midt i marts, at alle fagfolk holdt sig væk fra staldene - det vil sige dyrlæger, sadelmagere og beslagsmede. Den anbefaling blev dog hurtigt ændret, da faggrupperne gjorde opmærksomme på konsekvenserne af denne anbefaling.